آزادسازی ۶۶٫۵ هکتار از اراضی ملی در دماوند/ تشکیل ۲۳۰ فقره پرونده قضایی برای تصرفات اراضی ملی

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: در راستای اجرای قانون و دستور مقام قضایی، ۲۸۳ فقره در سطح ۳۶٫۵ هکتار آزادسازی اراضی داشتیم.

وی افزود: در بحث احکام قضایی ۳۰ فقره حکم در ۳۰ هکتار اجرا شده است که در مجموع، از ابتدای سال تاکنون، ۶۶٫۵ هکتار آزدسازی اراضی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: برخی از تصرفات اراضی ملی بعد از تهیه نقشه کاداس مشخص می‌شود که تصرفات کل شهرستان احصا شده و در این زمینه، تاکنون ۲۳۰ فقره پرونده قضایی در سطح ۱۰۳ هکتار تشکیل شده است.

شکری تصریح کرد: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از تهیه نقشه کاداس شهرستان دماوند انجام شده و تاکنون برای ۱۸۰ هزار هکتار نقشه کاداس تهیه شده که از این میزان، ۱۵۸ هزار هکتار اراضی ملی بوده است.

وی بیان کرد: پس از تهیه نقشه‌های کاداس، بحث تثبیت مالکیت دولت بر اراضی است که با سند تک برگی خیلی راحت‌تر می‌توانیم در دادگاه دفاع کنیم و تاکنون ۱۱۳ فقره در سطح ۱۰۸ هزار هکتار سند تک برگی اخذ کرده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند تأکید کرد: ۲۱ فقره احکام اجرا نشده داریم که البته نزدیک به ۸۰ فقره احکام مربوطه به سنوات قبل بوده که درخواست اجرای آنها به مراجع قضایی داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *