اعتراض شدید شورای شهر کیلان بابت بلاتکلیفی ۱۱ساله ساختمان تازه تاسیس درمانگاه شهر کیلان


🔹نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کیلان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در محل شهرداری کیلان برگزار شد.
🔹پیمان آقاجان‌احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در این نشست اظهار کرد: در ۱۱ سال پیش، قطعه زمینی حدود دو هزار متر را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند واگذار می‌کنند و قرار می‌شود که با اعتبارات تعلق گرفته در سفر رئیس جمهور وقت به شهر کیلان، درمانگاه شبانه روزی احداث و تجهیز شود.
🔹وی افزود: مصوبه مربوطه تصویب و واگذاری زمین انجام می‌شود که مدارک مربوطه موجود و در این مصوبه، قید شده که زمین مربوطه صرفاً جهت احداث درمانگاه شبانه روزی واگذار می‌شود.
🔹رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: احداث درمانگاه شبانه‌روزی در این واگذاری شرط و اصل بوده، این زمین به ازای احداث و راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی انجام شده است.
🔹آقاجان‌احمدی تصریح کرد: اعتبار احداث ساختمان درمانگاه شبانه‌روزی در شهر کیلان را شبکه بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت نکرده، این اعتبار در سفر رئیس جمهور وقت به حوزه بهداشت و درمان شهر کیلان اختصاص یافته است و البته ۲۰۰ میلیون تومان هم شهرداری کمک کرده است؛ دانشگاه شهید بهشتی صرفاً امانت دار بوده که البته این وظیفه را درست ایفا نکرده، پس حق داریم که نارحت باشیم؛ دانشگاه و شبکه بهداشت مدیون شهروندان کیلان هستند.
🔹وی بیان کرد: امروز ۱۱ سال از واگذاری زمین گذشته و دو هزار متر زمین مربوط به بیت‌المال شهر کیلان به محل زندگی حیوانات تبدیل شده است؛ شهرمان به حق خود نرسیده و عزیزان زیادی را در اثر نبود اقدامات اورژانسی – درمانی از دست داده‌ایم.
🔹رئیس شورای اسلامی شهر کیلان ادامه داد: اینکه این جلسه در شهرداری برگزار شده، نشان دهنده این است که بنا نداریم در رابطه با موضوع دیگری گفت‌وگو کنیم وگرنه در صحن شورا برگزار می‌کردیم؛ زمین واگذار شده باید برگردانده شود، چراکه اگر بنا بوده درمانگاه شبانه‌روزی در کیلان راه‌اندازی شود، طی این ۱۱ سال انجام می‌شد؛ دوره وعده‌ها تمام شود و زمین را برگردانند و خودمان بهترین درمانگاه را می‌سازیم، هم توانش را داریم و هم ده‌ها پزشک توانمند کیلانی همراهمان خواهند بود.
🔹آقاجان‌احمدی تأکید کرد: دو هزار متر زمین مرغوب بیت‌المال شهر کیلان در اختیار دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان بوده و به عنوان امانت‌دار موظف بودند تا ساختمانی در شهر ما بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *