خطیب نماز جمعه دماوند:

برخی از بقاع متبرکه در دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند/ اوقاف و میراث فرهنگی نسبت به آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام کنند

خطیب نماز جمعه دماوند با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه در دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند، گفت: اوقاف و میراث فرهنگی نسبت به آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام کنند.

به گزارش پاگاه خبری عصر شرق حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: در زمان خلافت عباسی در قرن سوم در راه رسیدن به مرو و پیوستن به زیارت امام رضا (ع) امامزاده هاشم و دو برادرش حارث و هادی در منطقه دماوند به دست عمال حکومت عباسی به شهادت رسیدند.

وی افزود: حسن بن یحیی ۱۴ فرزند داشت که سه فرزندش به سوی دماوند و برخی به سمت ورامین رفتند؛ امامزاده هاشم با مجروحیت فراوان از دست دشمنان فرار کرده و در گردنه معروف مشاء از شدت جراحت شهید شد و در همان مکان مدفون گردید.

امام جمعه دماوند گفت: همه ما دوستداران اهل بیت نسبت به امامزادگان علاقمند و مسئول هستیم و باید برای تکریم و تعظیم و زیارت و خدمت به آن بزرگواران قدم برداریم؛ برخی از بقاع متبرکه در شهرستان دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: امامزاده عبدالله و عبیدالله در جنب حسینیه محله درویش امامزاده عبدالله و خلیل الله در محله درویش دو بقعه متبرکه هستند که چند سال بوده نسبت به تعمیر آن کوتاهی شده است؛ در روستاها و شهرهای مختلف شهرستان دماوند ۴۰ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان واجب التعظیم وجود دارد که سزاوار است برای استفاده از برکات آن بزرگواران در آن مکان‌های مقدس حضور پیدا کنیم.

وی بیان کرد: از اداره اوقاف و میراث و دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند و ادارات مربوطه تقاضا داریم با همکاری و جلب مشارکت مردمی نسبت به آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب و مرکز فرهنگی – اجتماعی و دینی اقدام کنند.

امام جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان است و خانواده زندانیان نیاز به حمایت مردم دارند و آنها مقصر نیستند، خاطرنشان کرد: اگر شخص زندانی به دلیل خطا و اشتباه و یا جرمی به زندان افتاده است، خانواده و همسر و فرزندان او به پشتیبانی‌هایی نیاز دارند. هم پشتیبانی معیشتی و مالی و هم پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی.

فتاح‌دماوندی گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با اشراف دادستان و معتمدین مسئول در این انجمن آماده دریافت کمک‌های مردم و نیکوکاران گرامی هستند؛ خانواده زندانیان عمدتاً از اقشار بی‌بضاعت و دچار فقر مالی هستند و به حمایت نیاز دارند.

وی تصریح کرد: خانواده زندانیان بدون ارتکاب هیچ جرمی باید دوران سختی را سپری کنند و به آنها نباید تحقیرآمیز نگاه کرد، چراکه گناهی نکرده‌اند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *