عصر شرق گزارش می‌دهد؛

کمبود و گرانی مرغ در دماوند/ فروش مرغ در بازار بیشتر از قیمت مصوب است

طبق بررسی میدانی بازار آزاد، میادین میوه‌وتره‌بار و سوپر پروتئین‌ها، شهر دماوند با کمبود مرغ دولتی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، طبق بررسی میدانی بازار آزاد، میادین میوه‌وتره‌بار و سوپر پروتئین‌ها، شهر دماوند با کمبود مرغ دولتی مواجه است و بر همین اساس در حال حاضر، مرغ گرم در بازار آزاد بین قیمت‌های متفاوت ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود و خبری از عرضه مرغ منجمد نیست.

همچنین ران مرغ پاک شده به قیمت ۱۳۰ هزار تومان در سوپر پروتئین‌ها عرضه می‌گردد و یکی از متصدیان سوپر پروتئینی دماوند می‌گوید: از روز چهارشنبه مرغ در بازار توزیع نشده است.

از دیگر مغازه‌داران اعلام داشت که مرغ دولتی که اخیراً توزیع شده، اصلا کیفیت نداشتند و به همین خاطر، خیلی‌ها از توزیع آن اجتناب می‌کنند.

با توجه به این وضعیت، ضرورت دارد تا مسئولان دماوند هرچه زودتر پیگیر توزیع مرغ دولتی با قیمت مصوب در سطح شهرستان باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: قیمت مصوب هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه بالاتر از این‌نرخ تخلف است.

مسعود امراللهی گفت: قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

طبق بررسی‌ها قیمت مرغ فاصله قابل توجهی با قیمت مصوب دارد، تولیدکنندگان می‌گویند که ماه های قبل ضرر و زیان فراوانی دیده‌اند و گران‌فروشی نداشته‌اند و گرانی، گریبان‌گیر مرغ شده است.

گفتنی است که التهاب در بازار مرغ طی روزهای گذشته با کمبود عرضه نسبت به تقاضا اوج گرفته و این موضوع نشان از کاهش جوجه‌ریزی در فاصله دو ماهه گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *