سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری خبر داد؛

آمادگی راه‌اندازی و ترویج ورزش‌های بومی و محلی در دماوند

آمادگی راه‌اندازی و ترویج ورزش‌های بومی و محلی در دماوند

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: با توجه به امکانات و زیرساخت ها و براساس پتانسیل های موجود در شهرستان دماوند آمادگی راه اندازی و ترویج ورزش های بومی محلی را داریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، علیرضا پسندیده، سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازیهای بومی و محلی در سفر یک روزه به شهرستان دماوند از مناطق روستایی این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که چگینی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ، داورزنی رئیس هیئت ورزش روستایی استان تهران و معاونین اداره ورزش و جوانان دماوند و روسای هیئت های شهرستانی، سرپرست فدراسیون را همراهی میکردند ابتدا به روستای وادان رفته و از طرح توسعه روستایی در مرکز دانشگاهی و مدرسه عالی مهارت در این روستا بازدید بعمل آوردند.

توسعه روستایی ، محرومیت زدایی ، تقویت مهارت آموزی بین روستائیان، احیای ابنیه بلا استفاده و تبدیل به مدرسه عالی مهارت آموزی در روستای وادان شهرستان دماوند و همچنین الگوسازی ورزش در روستا برای کلیه سنین از کودک تا کهنسال براساس مدل توسعه روستایی از اهداف اجرای این طرح می باشد.

پسندیده گفت: با توجه به رسالت فدراسیون در حوزه توسعه ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی آمادگی کامل در حوزه آموزش و ترویج بازی های بومی محلی داریم.

وی خطاب به هیئت ورزش روستایی استان تهران افزود: جلسه ای با حضور نماینده فدراسیون و نمایندگان مدرسه عالی مهارت جهت برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی برگزار شود و پس از نیازسنجی و اعلام نظر کارشناسی ، در تامین تجهیزات مصرفی بازی ها ،تربیت مربی و نیروی متخصص انسانی مشارکت داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی و هیئت همراه پس از این بازدید به شهر کیلان رفته و با اعضای شورای شهر این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار به بررسی زیرساخت های موجود در این شهر و همچنین قدمت تاریخی منطقه پرداخته شد. همچنین در خصوص امکانات ورزشی موجود در شهر و امکان سنجی برگزاری رویدادهای ملی بحث و تبادل نظر شد.

پسندیده گفت با توجه به امکانات و زیرساخت ها و براساس پتانسیل های موجود آمادگی راه اندازی و ترویج ورزش های بومی محلی  در منطقه را داریم.

وی در ادامه با بیان این نکته که جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه میتواند موتور محرکی برای میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی باشد و با این مهم میتوان توریسم ورزشی را در شهر کیلان فعال نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *