رئیس محیط زیست دماوند در برنامه شبکه 2 سیما:

دماوند تحت تأثیر آلودگی هوای تهران قرار دارد/ حفاظت از محیط زیست مرز نمی‌شناسد

دماوند تحت تأثیر آلودگی هوای تهران قرار دارد/ حفاظت از محیط زیست مرز نمی‌شناسد

رئیس محیط زیست دماوند با بیان اینکه دماوند تحت تأثیر آلودگی هوای تهران قرار دارد، گفت: حفاظت از محیط زیست مرز نمی‌شناسد.

به گزارش پایگاه خبری شبلی به نقل از پایگاه خبری عصر شرق، «نقی میرزاکریمی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند صبح امروز در برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه ۲ سیما اظهار کرد: قاچاق حیوانات حیات وحش، بعد از قاچاق مواد مخدر، پرسودترین است.

وی افزود: یوزپلنگ ایرانی توسط سودجویان ربوده شده بود که در عملیات تخصصی، این حیوان ارزشمند کشف شد؛ متهم قصد فروش یوزپلنگ را داشت؛ محیط بانان وظیفه حفظ آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را بر عهده دارند و حفاظت از محیط زیست مرز نمی‌شناسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند با بیان اینکه دماوند تحت تأثیر آلودگی هوای تهران قرار دارد، گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است و بدون مشارکت مردم، این حفاظت امکان‌پذیر نیست.

میرزاکریمی تصریح کرد: نخستین وظیفه محیط زیستی ما، مدیریت پسماندهاست؛ نباید زباله‌ها در طبیعت رها شود و باید فرهنگ‌سازی‌های لازم برای حفاظت از محیط زیست انجام شود.

وی تأکید کرد: جنگل ها نقش اساسی در تنوع زیستی و حیات دارند ولی پوشش گیاهی، مراتع و درخچه هایی که در سراسر کشور داریم نیز ارزشمند بوده و قابل حفاظت است و اصل اول برای شهروندان در حفظ محیط زیست، بحث مدیریت پسماندها و زباله هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *