نشست کارگروه هماهنگی مطرح شد؛

اجرای برنامه ملی آزمون غربالگری و سلامت روان در دماوند

اجرای برنامه ملی آزمون غربالگری و سلامت روان در دماوند

نشست کارگروه هماهنگی-اجرایی برنامه ملی آزمون غربالگری و سلامت روان در منطقه دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبلی به نقل از پایگاه خبری عصر شرق، نشست کارگروه هماهنگی-اجرایی برنامه ملی آزمون غربالگری و سلامت روان منطقه دماوند با حضور محمد فروتن مدیر آموزش و پرورش دماوند، معاونین، کارشناسان مربوطه و اعضای ائتلاف نماد در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند با موضوع «اجرای آزمون غربالگری نماد در مدارس» تشکیل شد.

در این جلسه پورمقدم مدیر مرکز مشاوره با تشریح اهمیت و ضرورت اجرای آزمون غربالگری به نقش آموزش و پرورش به عنوان متولی پایش مستمر دانش آموزان با توجه به سند تحول بنیادین و اصل ۴۴ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، جهت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، دارای فوریت، رفتار پرخطر و مداخلات درمانی، مشاوره ای و حمایتی آنان اشاره نمود.

وی همچنین عنوان کرد که از ابتدای خرداد ماه همزمان با انجام آزمون‌های پایان سال دانش آموزان، آزمون غربالگری پایه برای دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هشتم متوسطه اول و یازدهم متوسطه دوم و آزمون سلامت روان برای پایه هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در حال اجراست.

در ادامه جلسه، اعضای ائتلاف نماد و دیگر اعضای کارگروه به بیان نظرات، اقدامات و پیشنهاداتی در ارتباط با روش های پیشگیری و کاهش آسیب های روانی اجتماعی پرداختند.

در پایان، محمد فروتن مدیر آموزش و پرورش دماوند، مطالبی را در مورد برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان، همکاران و والدین بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات پیش‌رو در آموزش و پرورش در ارتباط با پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و توسعه بهداشت روان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *