انعکاس مطالبات خبرنگاران دماوند به وزیر ارشاد

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان پماوند به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی اظهار کرد: حضرت زینب (س) در جریان واقعه کربلا راهبری کردند، مقابل جنایت‌های یزید ایستادند و با بیان حرف حق جریان باطل را تحقیر کردند و مصادف روز عاشورای حسینی با روز خبرنگار افتخاری برای ما و اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران حق دارند که همه نکات خود را در سطح استان و کشور مطرح کنند، افزود: خانه مطبوعات مطالبات خبرنگاران را به‌عنوان ماحصل این نشست به صورت مکتوب به ما ارائه کند تا بتوانیم این آنها را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در خصوص مشکلات بیمه خبرنگاران گفت: طی سال‌های گذشته، سعی شده که مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران برطرف شود، چراکه مسأله بیمه ۱۰ سال پیش ساز و کارهایی نداشت و با سختی‌های بیشتری همراه بود.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که فعالیت‌های این اداره‌کل را تمرکززدایی کنیم و شهرستان‌های استان تهران باید نقش خود را در جغرافیا و زیست‌بوم استان تهران ایفا کنند و این موضوع باید در عمل محقق شود.
خراسانی‌زاده ادامه داد: با توجه به سبقه و‌ ظرفیت دماوند در بحث تعزیه‌خوانی، این شهرستان در جشنواره عهدواره مهدویت به‌عنوان دبیرخانه استانی بخش تعزیه معرفی شد و سایر شهرستان‌ها نیز هر کدام دبیرخانه یک بخش را بر عهده گرفتند و همین امر سبب متمایز شدن این جشنواره شد.
وی با اشاره به دیدار خود با فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات موجود، با پیگیری‌های فرماندار شهرستان دماوند، بودجه امسال حوزه فرهنگ در این شهرستان ارتقا یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نقش رسانه‌ها در تربیت نسل آینده اشاره و بیان کرد: جامعه ما آنطور که در رسانه‌ها نوشته می‌شود، شکل می‌گیرد و نوجوانان و جوانان ما امروز پای رسانه‌ها بزرگ می‌شوند؛ درصد بالایی از فرآیند تربیت امروز در حوزه رسانه اتفاق می‌افتد و نسل آینده از طریق این حوزه ساخته می‌شود.
خراسانی‌زاده تأکید کرد: در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی به جای نگاه جزئی، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که نسل امروز و آینده به کشور خود افتخار کنند؛ تربیت رسانه‌ای بر اساس ادبیاتی شکل می‌گیرد که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود و در این زمینه، باید فرزندانی تربیت کنیم که به کشور و شهرستان دماوند علاقه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: جذابیت‌ها، آثار تاریخی و قهرمانان شهرستان دماوند باید در رسانه‌ها مطرح و معرفی شوند تا نوجوانان ما از آنها به‌عنوان یک‌ نماد ارزشمند یاد کنند؛ از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست دارم که به ارتقای حوزه فرهنگی کمک کنند و علیه کسانی که در جامعه ناامیدی ایجاد و عنوان خبرنگار را خراب می‌کنند، مطلب بنویسند و روشنگری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به نکات خبرنگاران در خصوص عدم‌تحمل نقدپذیری در شهرستان دماوند اظهار کرد: از خبرنگاران درخواست دارم که به شیوه امر به معروف و‌ نهی از منکر، حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را بی‌رحمانه نقد کنند.
خراسانی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز باید در حوزه تولید محتوا جدی‌تر وارد شد، افزود: یکی از روش‌های کمک‌کننده به رسانه‌ها، تولید محتواست؛ هنوز فرهنگ خرید محتوای مجازی نهادینه نشده، اما بستر آن امروز فراهم است و در این راستا، می‌توان از معرفی دماوند محتوا ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *