قطعی مکرر آب در شهر دماوند/شهروندان از مصرف بی رویه ی آب خودداری کنند.

آب شرب یکی از نیازهای اساسی مردم است که روزانه مصارف مختلف ضروری و غیرضروری خود را با آن تأمین می‌کنند و قطعی آن سبب مشکلات عدیده‌ای برای آنان می‌شود.

طی روزهای گذشته تاکنون قطعی و افت فشار آب آشامیدنی در برخی از محلات و مناطق شهر دماوند مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و سبب گلایه‌مندی آنان شده است.

در این راستا، برخی شهروندان از قطعی‌های ۶ تا ۱۲ ساعته در برخی از مناطق شهر دماوند خبر داده‌اند و از عدم اطلاع‌رسانی‌های به موقع گله کردند و خواستار توجه جدی مسئولان به این مشکلات شدند.

مدیر امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند در این خصوص در گفت‌وگویی، وقوع سیلاب اخیر در منطقه را عامل بروز مشکلات تأمین آب شرب در این شهر دانست و اظهار کرد: وقوع سیلاب اخیر، سبب ایجاد مشکلات اساسی برای چاه‌های تأمین آب شرب شهر دماوند شد.

مراد فرحت افزود: وقوع سیلاب در لحظات اولیه با ورود به داخل چاه‌ها، سبب کدورت آب شد که مجبور به خارج کردن چاه‌ها از مدار شبکه شدیم و دیگر امکان پمپاژ آب وجود نداشت که بلافاصله شست‌وشوی چاه‌ها، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه منابع تأمین آب چاه‌ها از رودخانه‌هاست، گفت: در این راستا، گل و لای‌های همراه سیلاب، باعث بسته شدن منافذ چاه‌های آب گردید و همین موضوع باعث شد تا ورودی چاه‌ها کاهش یابد؛ قبل از وقوع سیلاب، از چاه منطقه آلیه‌دره ۱۱۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌کردیم که این میزان بعد از وقوع سیلاب به ۵۵ لیتر در ثانیه رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *