حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه سال 1402:

لزوم تشکیل کارگروه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در دماوند/ نبود پایانه صادراتی کشاورزان دماوند را سردرگم کرده است

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه سال ۱۴۰۲ بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در این شهرستان تأکید کرد و گفت: نبود پایانه صادراتی کشاورزان دماوند را سردرگم کرده است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در خطبه‌های عبادی و سیاسی نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار معنویت و قرآن با بهار طبیعت را به همه شما نمازگزاران محترم تبریک عرض می کنم .

وی افزود: بهار واقعی مردم و خرمی روزگار امام زمان (عج) است که باید راهی برای اتصال و ارتباط با ایشان باز کنیم و آن انجام کارهایی بوده که مورد رضایت آن بزرگوار است؛ رسیدگی به فقیران شیعه از راههای خشنود کردن امام عصر (عج) و انفاق و صدقات و خیرات از سنت‌های ارزشمند معصومین (ع) است.

*دماوند استعداد خوبی برای رشد تولیدات کشاورزی، دامداری، محصولات باغی و تولید عسل مرغوب دارد

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، گفت: از فرماندار گرامی و مسئولین محترم شهرستان دماوند تقاضا داریم برای تحقق شعار سال در این منطقه کارگروه‌های خاص تشکیل دهند تا خواسته مقام معظم رهبری در دماوند عملیاتی و اجرا شود.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: شهرستان دماوند استعداد خوبی برای رشد تولیدات کشاورزی، دامداری، محصولات باغی و تولید عسل مرغوب دارد؛ برنامه‌ریزی برای تولید انبوه و ارتقای کیفیت سیب و گردو در دماوند و حمایت از باغداران بزرگ و حل مشکلات آنها باید با همت مضاعف مسئولین انجام شود.

وی بیان کرد: پیگیری ساخت و تکمیل واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی دماوند و شنیدن درد دل سرمایه‌گذاران و کارخانه داران و رفع موانع تولید باید با قوت و دلسوزی از سوی مسئولین انجام گیرد؛ با راه‌اندازی و فعال شدن کامل شهرک‌های صنعتی در دماوند مشکل اشتغال در این شهرستان حل خواهد شد.

* وجود نداشتن صنایع تبدیلی در دماوند تولیدکنندگان میوه را دچار ضرر و زیان می‌کند

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تولید انبوه هم برای صنعتگران، هم برای کشاورزان سودآور و امیدآفرین است و باید تلاش و موانع تولید را برطرف کنیم؛ باید کمک کنیم باغداران بازارهای هدف خود را پیدا کنند؛ نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و باغی کشاورزان را دچار سردرگمی کرده است و وجود نداشتن صنایع تبدیلی در دماوند تولیدکنندگان میوه را دچار ضرر و زیان می‌کند.

فتاح‌دماوندی افزود: آنقدر باید تولیدات ایران با کیفیت را زیاد کنیم که درآمد کشور از صادرات و ارزآوری تامین شود؛ بازار ایران با ۸۵ میلیون نفر جمعیت و بازارهای کشورهای همسایه با صدها میلیون نفر متقاضی، متقاضی تولیدات غذایی، پوشاکی و صنعتی ایرانی است.

وی گفت: عامل مهار تورم، تولید انبوه، فعال‌کردن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و سپردن عرضه و تقاضا به مردم است؛  همانطور که در عرصه سیاست به پشتیبانی و حمایت مردم نیاز داریم، در عرصه اقتصاد هم باید امور را به مردم واگذار کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم و کلید حل مشکلات کشور در دست مردم است و باید امور را به آنها واگذار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *