خطیب نماز جمعه دماوند تأکید کرد؛

لزوم ایجاد میدان میوه‌تره بار و میدان دام زنده اقدام در دماوند/ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، تقاضای به حق مردم است

لزوم ایجاد میدان میوه‌تره بار و میدان دام زنده اقدام در دماوند/ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، تقاضای به حق مردم است

خطیب نماز جمعه دماوند با بیان اینکه باید نسبت به ایجاد میدان میوه تره بار و میدان دام زنده اقدام شود، گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، تقاضای به حق مردم است.

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: هفته گذشته در نماز جمعه درباره مشکلات اصناف و مسئله مالیات صحبت کردیم که رسانه‌ای شد و در حال پیگیری است.

وی افزود: برای ایجاد تعادل در قیمت‌های میوه و گوشت در شهرستان دماوند به میدان بار میوه و میدان دام نیاز داریم؛ از شهردار و شورای شهر تقاضا داریم با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به ایجاد میدان میوه تره بار و میدان دام زنده اقدام کنند.

امام جمعه دماوند گفت: ضمن عرض تبریک به شهردار دماوند و تشکر از شورای شهر و استاندار بابت حل مسئله انتخاب شهردار، از مجموعه شهرداری تقاضا دارم کاستی‌ها و مطالبات مردم را به سرعت پیگیری کنند؛  آسفالت معابر و کوچه ها و نقاطی که مدت‌هاست روکش نشده و برای عابرین و وسایل نقلیه مشکل‌زا شده است، از خواسته‌های مهم مردم از شهرداری است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و نظافت بیشتر شهر و روستا تقاضای به حق مردم از شهرداری ها و دهیاری ها است؛ توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم از منظر پدافند غیرعامل شهری و روستایی و پیش‌بینی چگونگی کاهش خطرات در زمان وقوع بحران های طبیعی و غیرطبیعی از وظایف اصلی مسئولین است.

وی بیان کرد: از شهرداران و دهیاران توقع داریم در مدیریت شهر و روستا به زیرساخت های فرهنگی-ورزشی و مسائل اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

هیئت‌های مذهبی در عرصه تبلیغ و احیای امر مذهب به قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه دماوند در ادامه اظهار کرد: روز پنجشنبه اول تیر، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بنا به دستور امام راحل در سال ۱۳۶۰ است و اداره تبلیغات اسلامی برای گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت تلاش می‌کند.

فتاح‌دماوندی افزود: مردم می‌توانند برای کمک به تبلیغ دین و ادای وظیفه برابر اسلام عزیز و برآورده شدن حاجات نذر کنند و فعالیت‌های دینی را پشتیبانی کنند؛ نذر برای فعالیت‌های قرآنی و حمایت مالی از تبلیغ قرآنی و توسعه فرهنگ قرآن، فعالان قرآنی را در ادای وظیفه خود دلگرم می‌کند‌.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی و مبلغان دینی در عرصه تبلیغ و احیای امر مذهب باید به قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشند.

مشکلات قطعی برق چاه‌های آب کشاورزان دماوند را برطرف شود

امام جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه روز شنبه ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) در سال ۱۳۵۸ است، اظهار داشت: از زحمات و خدمات مدیریت و کارکنان عزیز اداره جهاد کشاورزی تشکر می‌کنیم.

فتاح‌دماوندی افزود: اداره جهاد شهرستان دماوند با توجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی روستاها به نیروی انسانی و تجهیزات بیشتری برای خدمات نیاز دارد؛ افزایش تولیدات کشاورزی و باغی و توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان و تلاش برای حل گرفتاری های آنان باید در صدر برنامه‌های دولت قرار گیرد.

وی گفت: در شهرستان دماوند کشاورزان در فصل تابستان با قطعی برق چاه‌های آب برای آبیاری با مشکل جدی مواجه می‌شوند و از مسئولین برق استان تهران توقع حل این مشکل را داریم‌ و برای عرضه مستقیم میوه تولیدی شهرستان دماوند به میدان با سر و سامان و مرتب نیاز است و از فرماندار و مسئولین مربوطه تقاضا داریم نسبت به احداث این میدان اقدام کنند‌.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *