توسط عوامل دهیاری روستای جابان انجام شد؛

اجرای پویش بی‌زباله و پاکسازی نقاط آلوده در روستای جابان/ ساخت و سازهای غیرمجاز عامل پراکندگی زباله‌ها است

اجرای پویش بی‌زباله و پاکسازی نقاط آلوده در روستای جابان/ ساخت و سازهای غیرمجاز عامل پراکندگی زباله‌ها است

پویش بی‌زباله و پاکسازی نقاط آلوده روستای جابان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر شرق، نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری شهرستان و با هماهنگی این اداره ، طرح پویش بی زباله و پاکسازی نقاط آلوده توسط عوامل دهیاری روستای جابان انجام شد.

وی ادامه داد: برخی از زباله‌های موجود در شهرها و روستاهایی که در حاشیه جاده های اصلی قرار گرفته اند بدلیل حجم زیاد مسافر و گردشگرانی است که با بی‌توجهی زباله خود را به بیرون از خودرو پرتاب می کنند که در آغاز هر سفر همراه داشتن کیسه زباله و انتقال زباله‌های خود به سطل‌های زباله شهری و روستایی ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل پراکندگی زباله در سطح شهرستان ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده شهر و روستاهاست که ساکنان ویلاها زباله‌های خود را در محدوده اطراف خود می‌ریزند و به‌دلیل متمرکز نبودن بارگذاری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امکان خدمات‌رسانی با این وسعت و حجم زباله تولیدی را ندارند.

میرزاکریمی در خاتمه از ساکنین افراد خارج از محدوده قانونی شهر و روستاها خواست تا همکاری لازم را در زمینه مدیریت پسماند با شهرداری و دهیاری های محل خود داشته باشند و محیط اطراف زندگی خود را آلوده نکنند، چراکه حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *